Stummerer- Balbuziente

(EN)Reason why of things is important to me .
I wrote earlier that I do not want to be a teacher : in fact, I’m a student. That student  these days is ” stuttering ” .
Why? Because my “voice” these days is broken or has problems : voice of a blogger is any kind of “computer” and internet,in my opinion.
Yesterday I found myself having difficulty even posting a simple video , without words.
My computer refused to write anything. Having to write in two languages is even more problematic. The most I can do is  typing a “smile ”🙂 .
Often I ‘ve seen snap judgments, just because we do not go just to see why things : a stutterer maybe saying not appropriate word  or being silent sometimes irritates or “offends” us , because he told us something we do not like.How many of us did think or ask why?
These days I find myself being a stutterer , but also wonderfully student because I have to learn something new  to heal my voice and to find ways of talking.
I will have more chance to watch – read you, unfortunately no answer , but a good way to appreciate the value of someone else’s words.
H- .aaa-…ve … n… ice da…y 😉

(IT)Il perchè delle cose è secondo me importante.
Ho scritto in precedenza che non voglio essere un’insegnante: infatti sono un alunna, sono un’alunna che in questi giorni si trova ad essere “balbuziente”.
Come mai? Perchè la mia “voce” in questi giorni è rotta o ha problemi: la voce di un blogger io credo sia il pc e internet.
Ieri mi sono ritrovata ad avere difficoltà persino a pubblicare un video, senza parole.
Il mio computer si rifiutava di scrivere qualsiasi cosa e, dovendo scrivere in doppia lingua,la cosa è ancora più problematica. Il massimo che riesco a fare è scrivere uno”smile”🙂.
Spesso mi è capitato di vedere giudizi affrettati, proprio perchè si va poco a vedere il perchè delle cose: un balbuziente magari dice una parola non appropriata o non la dice proprio e ci si irrita ad ascoltarlo o a volte ci si offende, perchè ci ha detto qualcosa che non ci piace. Non ci siamo, però, chiesti il perchè lo fa.
In questi giorni mi trovo ad essere balbuziente ma,meravigliosamente alunna perchè per guarire la mia voce e per trovare il modo di parlare dovrò imparare qualcosa di nuovo.
Avrò anche più possibilità di guardare- leggere voi, purtroppo senza rispondere: ma è lì che si apprezza il valore della parola.
BBb-.uo-…na Gi…rn-ata a voi😉

2 thoughts on “Stummerer- Balbuziente

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s